سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

 

کتابخانه عمومی فرهیختگان سهرین 11 مهرماه اقدام به برگزاری برنامه «نشست کتابخوان» کتابخانه ای برای رده سنی کودک و نوجوانکرد. در این برنامه سه عنوان کتاب توسط اعضا کتابخانه معرفی شد.

نشست کتاب خوان


شماره نشست: 5            شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری مهر ماه

عنوان کتاب: من بچه شیعه هستم           نویسنده کتاب:محمدهادی صدرالحفاظی       ناشر : طبیب       محل نشر: تهران 

 موضوع : شعر مذهبی/چهارده معصوم/رنگ آمیزی برای کودکان         معرفی کننده : سارا نجفی

معرفی کوتاه:  کتاب من بچه شیعه هستم در جهت معرفی چهارده معصومبه زبانی کودکانه و مطابق با معیارهای اصیل شیعه تنظیم شده است و به زیبایی در گوشه و کنار آن معارف حقه اهل بیت عیلهم السلام جلوه ­گری می­کند.این کتاب به زبان شعر است شعری که در آن مطالب به زبان کودکانه و به ساده­ترین شکل ممکن بیان شده­اند.به گونه ای که کودک به راحتی بتواند این اشعار را به حافظه بسپرد. در تصویر سازی این کتاب ارزشمند نیز مفاهیم گنجانده شده در اشعار یا صفات مشهور هر کدام از معصومین، با استفاده از موضوعات کودکانه طراحی شده و رنگ آمیزی مناسب این سنین بر جلوه کتاب افزوده است.

 صفحات دوم به گونه ای در نظر گرفته شده است که کودک با رنگ آمیزی آنها،دقت بیشتر و فهم عمیق­تری نسبت به مفاهیم مطرح شده پیدا کند.

  شماره نشست: 5           شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری مهرماه

عنوان کتاب :دایناسورها هم احساس دارند/داینای خجالتی      نویسنده کتاب: برایان موزس    ناشر:زعفران

 محل نشر:تهران                 موضوع: داستان های تخیلی/ دایناسورها/خجالت در کودکان/     معرفی کننده: مهدیه بیگدلی             

معرفی کوتاه : مجموعه ی دایناسورها هم احساس دارند ،احساس های کودکان را بررسی می کند و به آنها نشان می دهد که چطوری با احساس های مشکل سازشان کنار بیایند.کتاب داینای خجالتی یکی از مجموعه کتاب های دایناسورها هم احساس دارند میباشد در این کتاب کتی،یک دایناسور کوچولوی خجالتی است توی مهمانی ها،از دیدن دایناسورهای ناآشنا خجالت میکشد.توی مدرسه خجالت میکشد جلوی کلاس برود و درس جواب بدهد.آیا کتی میخواهد خجالتش را کنار بگذارد؟

   شماره نشست: 5          شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری مهرماه

عنوان کتاب : کلاغ های بالای درخت صنوبر          نویسنده کتاب: آلدوس هاکسلی             ناشر: دنیای اقتصاد   

  محل نشر:تهران                     موضوع: داستان های حیوانات/ کلاغ ها                 معرفی کننده: سیده مریم موسوی

معرفی کوتاه :

کتاب کلاغ های بالای درخت صنوبر اثریست مصور که برای کودکان و خردسالان تهیه شده و تنها داستان کوتاه آلدوس هالسکی، رمان‌نویس شهیر انگلیسی است. داستانی که بسیار شبیه قصه ها و افسانه های پندآموز دنیای حیوانات است شخصیت‌های اصلی این داستان دو کلاغ هستند که بالای یک درخت صنوبر زندگی می‌کنند. . یک مار زنگی پایین درختی که آنها روی آن لانه داشتند، زندگی می‌کرد. مار زنگی هر روز از درخت بالا می‌رفت و تخم‌های کلاغ را می‌خورد. یک روز که خانم کلاغ از خرید برگشت، مار را دید که تخم‌ها را می‌خورد. بعد هم کلی گریه کرد و ماجرا را شب برای آقای کلاغ تعریف کرد.

 

 


[ شنبه 97/7/21 ] [ 12:34 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

نشست کتاب خوان مدرسه ای کتابخانه فرهیختگان سهرین  در مدرسه ابتدایی دخترانه سهرین برگزار گردید. در این نشست دو عنوان کتاب توسط دانش آموزان معرفی گردید

 

نشست کتابخوان مدرسه ای

شماره نشست: 6            شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری مهر ماه

عنوان کتاب:  کلاغ سیاه به سفر می رود!              نویسنده کتاب: بابک صابری       ناشر : فاطمی    محل نشر: تهران 

 موضوع : داستان های تخیلی/کلاغ ها         معرفی کننده : زهرا نجفی

معرفی کوتاه:  

کلاغ سیاه به سفر می‌رود کتابی است تصویری که براساس پرسش و پاسخ و گمانه ‌زنی شکل گرفته است.  . در این داستان کلاغ سیاه می‌خواهد به سفر برود. او به چه چیزی لازم دارد؟ چمدان؟ بلیت؟ آب؟ لباس گرم؟ ... نه! چه کسی یک کلاغ را تابه‌حال با چمدان دیده؟ خودش بال دارد و پرواز می‌کند، پس بلیت لازم ندارد. آب هم بین راه پیدا می‌کند. پرهایش هم لباس گرم‌اش هستند. پس چه چیزی نیاز دارد؟ دوست! کلاغ سیاه برای سفر یک دوست لازم دارد، یک دوست خوب.

کلاغ سیاه به سفر می‌رود کتابی درباره‌ ارزش دوستی است. کتاب در تلاش است به کودکان نشان دهد داشتن دوست و همراه تنها به معنی انجام دادن بازی مشترک یا برطرف کردن تنهایی نیست، بلکه ضرورتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشند. کتاب متنی کوتاه و ساده دارد.

  شماره نشست: 6           شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری مهرماه

عنوان کتاب :خدا دوست من است:راهنمایی برای ارتباط کودکان باخدا      نویسنده کتاب: لیزا او انگلهارت    ناشر: صابرین

 محل نشر:تهران                 موضوع: خداشناسی/عشق و عبادات الهی            معرفی کننده: ملینا نجفی             

معرفی کوتاه :

خدا دوست من است راهنمایی، برای ارتباط کودکان با خدا : هرکسی به یک «بهترین دوست» نیاز دارد، تو هم مثل بقیه به یک دوست صمیمی نیاز داری، دوستی که تو را بشناسد و همان‌طور که هستی، دوستت بدارد کسی که تو را در لحظه ناراحتی در آغوش بگیرد و در شادی‌هایت شاد باشد. دوستان خوب، دلشان می‌خواهد وقتشان را با هم بگذرانند آن‌ها با هم در ارتباط می‌مانند و به یکدیگر کمک می‌کنند. این کتاب، کودکان را با بهترین دوست‌شان آشنا می‌کند-خداوند

. به کمک تصویرسازی‌های جالب و دوست‌داشتنی، این کتاب به ذهن‌های کوچک آن‌ها کمک می‌کند تا خدا را در هر زمان و مکانی، به عنوان دوست خودشان بیابند و بشناسند.

 

 

 


[ چهارشنبه 97/7/11 ] [ 1:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه کتاب درکتابخانه فرهیختگان سهرین برپا شد.

20 جلد کتاب درموضوعهای مختلف هشت سال جنگ تحمیلی دراین نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس

 

 


[ پنج شنبه 97/7/5 ] [ 12:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه قصه گویی از کتاب من بازوبند سعید هستم با موضوع جنگ ایران وعراق دربخش کودک کتابخانه برگزارشد.

نشست قصه گویی


[ پنج شنبه 97/7/5 ] [ 10:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 106738