سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 
معرفی کتاب"گنبد خورشید"
 

کتاب گنبد خورشید مجموعه‌ای از شعرهای کودکانه با موضوع امام رضا علیه‌السلام است که با زبانی ساده و بیانی عاطفی به جنبه‌های مختلفی از زیارت امام هشتم برای کودکان مانند جشن میلاد، نذری شله زرد، کفشداری و نقاره‌خانه‌ها حرم، سوغاتی زیارت و... پرداخته است.
کتاب دارای 11 شعر با این عناوین است: جشن تولد، نذر، خادم پیر، یک حس شاعرانه، فوار? خوشبخت، یک ساک پروانه، شفا، قاصدک در باد، فرش حرم، هواپیما و نقاشی.

[ جمعه 99/2/12 ] [ 2:18 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
معرفی کتاب" 10 قصه از زندگی امام هادی علیه‌السلام"
این کتاب 10 قصه از زندگی امام هادی علیه‌السلام را در دوران سکونت در عراق روایت می‌کند که با قلمی شیوا و روان و تصویرگری زیبای خانم بهار اخوان، توانسته است مجموعه‌ای خواندنی را برای کودکان فراهم آورد. در این کتاب با ویژگی‌های اخلاقی حضرت، نحو? رسیدگی به مشکلات مردم، سیر? زندگی آن امام و انواع کینه‌ها و دشمنی‌های متوکل عباسی با امام هادی علیه‌السلام آشنا می‌شویم.
عناوین قصه‌های کتاب از این قرار است: سپاه باشکوه؛ زخم فرزند، نذر مادر؛ زن دروغ‌گو و شیرهای درنده؛ نگین گران‌بها؛ طلبکار؛ پرده و نسیم؛ مرد خوشبخت؛ در جست‌وجوی خان? دوست؛ اگر خدا بخواهد؛ دشمن مهربانی.

[ جمعه 99/2/12 ] [ 2:14 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
معرفی کتاب"زندگی حضرت معصومه(ع)"
کتاب «زندگی حضرت معصومه علیها السلام» اثری خواندنی و جذاب برای کودکان است. این کتاب اثری مصور و رنگی است که در 11 بخش کوتاه، زندگی حضرت از تولد تا رحلت را به زبانی ساده همراه با تصایری زیبا برای کودکان روایت می‌کند. عناوین کتاب از این قرار است: گلی در مدینه؛ فاطمه؛ شش سالگی؛ چهار سالِ سخت؛ معصومه؛ بانوی دانا؛ سفر برادر؛ به دنبال برادر؛ شهرِ دوستان؛ یک گل و هزار پروانه؛ به‌سوی آسمان.

[ جمعه 99/2/12 ] [ 1:55 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا صورت می گیرد؛تداوم ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی کتابخانه های عمومی استان زنجان در فضای مجازی تا 19 اردیبهشت ماهبا توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان زنجان طی دو هفته آینده تا 19 اردیبهشت ماه دایر نخواهند بود و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه ها همچنان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان زنجان طی دو هفته آینده تا 19 اردیبهشت ماه دایر نبوده و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

با این حال مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنان پی گیر بازگشایی کتابخانه ها با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم هستند تا مطابق مقررات و ضوابط ستاد ملی، کتابخانه ها خدمات حضوری به مراجعان را از سر بگیرند.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضاء را تعطیل و فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در بستر فضای مجازی ادامه داده اند. 


[ جمعه 99/2/5 ] [ 1:39 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش جوان و بزرگسال  (بالای 18 سال / متولدین 1380 به بالا)

بر اساس فراخوان منتشر شده علاقه‌مندان به شرکت در بخش «جوان و بزرگسال» می‌توانند از سه شیوه‌ مختلف در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند. علاقه‌مندان به شرکت در قالب «چهار گزینه‌ای» می‌توانند با انتخاب یکی از منابع جشنواره در هریک از بخش های فردی یا خانوادگی مطابق ضوابط شرکت کنند. این افراد باید جهت دریافت پاسخنامه بصورت مکتوب به یکی از کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه و فرم مربوطه را دریافت کنند و یا در صورت تمایل شرکت بصورت الکترونیک به سایت جشنواره مراجعه کنند. تناسب اثر با محتوای کتاب، کیفیت رنگ آمیزی، هنر تصویرگری، خلاقیت و کپی نبودن از آثار کتاب، از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این بخش است.

همچنین در قالب «پویش کتابخوان» علاقه‌مندان شرکت باید فیلم‌های معرفی کتاب را در یک جمع (دوستانه، خانوادگی، همکاری و...) ضبط و ارسال کنند. فیلم‌های قالب پویش کتاب‌خوان ترجیحاً به صورت افقی ضبط و حداکثر 5 دقیقه و حجم70 مگابایت ضبط و در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال شود. شرکت کنندگان در این قالب توجه داشته باشند که ارسال فیلم موبایلی فقط از منابع رده سنی جوان و بزرگسال جشنواره مقدور است و هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی خود را معرفی کنند. نحوه معرفی، خلاقیت، بیان و کیفیت تصویر و صدا از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این قالب است.

«داستانک ‌نویسی» قالب دیگری از شیوه شرکت گروه سنی جوان و بزرگسال در این جشنواره است که طی آن علاقه‌مندان باید با توجه به منابع جشنواره (احادیث، آیات و سایر محتوای کتاب‌ها) به نگارش داستانی کوتاه (داستانک حداکثر تا 500 کلمه) پرداخته و داستان خود را در قسمت مربوط به این قالب وارد کنند. همچنین داستان‌های ارائه شده نباید الگوبرداری شده از منابع اینترنتی یا غیر اینترنتی باشد. زبان ساده و دور از اغراق، تاثیر گذار، جذاب و دارای یک اتفاق(طرح) از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این قالب است.

 


[ دوشنبه 99/2/1 ] [ 2:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 106700