سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

بسمه تعالی

نشست کتاب خوان کتابخانه ای اردیبهشت ماه 96

نشست کتابخوان اردیبهشت ماه


شماره نشست: 12              شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری :اردیبهشت ماه

 عنوان کتاب :  دوباره تنهایی هرگز            نویسنده کتاب : هانس ویلهلم         مترجم : زهره بهرامی    ناشر: هزاره ققنوس

 محل نشر : تهران             موضوع: داستان های حیوانات       معرفی کننده : معصومه نجفی

کتاب مصوّر دوباره تنهایی هرگز، حاوی داستانی تخیلی دربارة حیوانات است که برای کودکان گروه سنی (ب) و (ج) به نگارش در آمده است. در داستان آمده است: «خرمایی»، سنجاب تنهایی است که با «موریس»، سمور دریایی آشنا می‌شود  . موریس، خرمایی را از تنهایی در می‌آورد و او را به گردش می‌برد. او تمام طعبیت همچون آب، پروانه، خورشید و... را دوست خودش می‌داند. آن دو در پایان گردش روزانه با هم دوست می‌شوند. خرمایی نیز می‌فهمد که تنها نیست و دوستان زیادی در طبیعت دارد.

شماره نشست:12         شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری اردیبهشت ماه

عنوان کتاب : تخم مرغ خال خالی          نویسنده کتاب : تد(تاد) هیلز               مترجم : معصومه اکبری        ناشر :گیسا          

 محل نشر : تهران                           موضوع: داستان های حیوانات                    معرفی کننده:  فاطمه نجفی

متن کتاب معرفی شده :تخم مرغ خال خالی» عنوان کتابی مصور از تاد هیلز با ترجمة معصومه اکبری است که برای کودکان گروه سنی «الف» منتشر شده است. موضوع اصلی کتاب داستان‌ غاز و اردکی است که روزی در سبزه‌زاری یک تخم بزرگ خال‌خالی پیدا می‌کنند و هرکدام مدعی مالکیت آن می‌شوند و درنهایت به توافق می‌رسند که دو نفری از تخم مرغ مراقبت کنند تا در نهایت با راهنمایی دوستشان گنجشک، به رازی دربارة تخم مرغ گندة خال خالی، پی می‌برند که دوستی‌شان را شیرین‌تر می‌کند. پیام اخلاقی کتاب به کودکان می‌‌آموزد به جای قضاوت زود هنگام با تفکر و پرسش از افراد مطلع مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنند و علاوه بر آن به ارتقای مهارت ارتباط میان‌فردی ایشان نیز کمک مناسبی می‌شود

شماره نشست: 12             شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری : اردیبهشت ماه

عنوان کتاب : بزرگ ترین خانه ی دنیا    نویسنده کتاب : لئو لیونی      مترجم: عالیه یگانه        ناشر : نسل نواندیش

 محل نشر : تهران                               موضوع: حلزونها-داستانهای آموزنده     معرفی کننده : سیده مریم موسوی

متن کتاب معرفی شده : کتاب بزرگ ترین خانه ی دنیا برای کودکان گروه سنی ب منشر شده است این کتاب داستان یک حلزون کوچولو است که آرزوی عجیبی دارد پدرش با گفتن یک قصه به او می فهماند آرزوی حلزون کوچولو ممکن است برای او دردسرآفرین باشد.کودکان با خواندن این کتاب متوجه میشوند بچه ها هم ممکن است آرزوهای کوچک و بزرگ زیادی داشته باشند اما این وظیفه والدین است تا به هر نحو ممکن درست یا نادرست بودن آنها را به بچه ها بفهماند.

 


[ دوشنبه 96/2/25 ] [ 1:46 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

 بمناسبت ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برنامه قصه گویی در کتابخانه فرهیختگان برگزار گردید.

برنامه قصه گویی

دراین برنامه داستان زندگی امام حسین (ع) از ولادت تا شهادت این امام بزرگوار توسط دانش آموز مقطع ابتدایی سرکارخانم نجفی برای اعضای کودک کتابخانه قصه گویی شد.


[ دوشنبه 96/2/18 ] [ 9:22 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

 

بمناسبت فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت، سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله مطهری و هفته ی گرامیداشت معلم نمایشگاه کتاب در کتابخانه فرهیختگان دایرشد در این نمایشگاه بیش از 30عنوان کتاب از آثار آیت الله شهید مرتضی در معرض دیدبازدیدکنندگان قرارگرفت.

 

نمایشگاه کتاب


[ دوشنبه 96/2/18 ] [ 9:12 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

 

مسابقه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از نوزدهم فروردین لغایت یکم تیر ماه توسط کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار می شود.

 هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش کتابخوانی ومطالعه کتب مناسب از طریق مطالعه کتب مرتبط با سیرة پاک ائمة معصومین(علیهم‌السلام) به‌ویژه حضرت امام رضا(علیه‌السلام) ، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب‌های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گستردة این آثار می باشد.

شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان و شرکت کنندگان مسابقه عرضه می‌شود.

در بخش کودک کتاب «10قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان نیز کتاب «ماه غریب من»، نوشته مجید ملا‌محمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال نیز و برای آشنایی با شخصیت و ابعاد زندگانی حضرت معصومه(س) ، حضرت احمد بن موسی(ع) و همچنین هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، به ترتیب کتابهای «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب ، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی ، «زندگی به سبک خورشید»، نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب«مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی ، برای مطالعه و شرکت در مسابقه کتابخوانی این دوره معرفی و انتخاب شده است.

شایان ذکر است در این دوره نیز همچون دوره گذشته امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی وجود دارد و علاقه‌مندان ضمن اینکه به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می‌کنند، این امکان را دارند که با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند.

همچنین با توجه به برگزاری مسابقه در دو بخش مکتوب و الکترونیکی، به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از طبیعت و در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، برای شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیکی پاسخ سؤالات را می‌دهند (در صورت پاسخ صحیح به 18 سؤال) امتیاز کامل و امکان شرکت در قرعه‌کشی در نظر گرفته خواهد شد.

طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره،10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، مبلغ 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهارنفره، و همچنین مبلغ 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و 10 میلیون ریال نیز برای خانواده دوم پنج نفره اهداء می شود.

شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است و افراد جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از تاریخ 19 فروردین به کتابخانه های عمومی استان زنجان مراجعه نمایند.

مهلت ارسال آثار و پرسشنامه های تکمیل شده به کتابخانه های عمومی یکم تیرماه 1396 خواهد بود و داوری آثار نیز در تاریخ 20 تیرماه انجام گرفته و و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت سالجاری برگزار خواهد شد

 

 


[ شنبه 96/2/9 ] [ 9:39 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

به مناسبت مبعث حضرت محمد(ص) کتاب 14 قصه 14 معصوم توسط اعضاکودک کتابخانه فرهیختگان جمع خوانی شد.

جمع خوانی


[ دوشنبه 96/2/4 ] [ 10:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 106523