سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

 

نشست کتاب خوان کتابخانه ای

نشست کتاب خوان کتابخانه ای آبان

شماره نشست : 16              شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری آبان ماه

 عنوان کتاب :  یک غنچه صد زخم:نگاهی به زندگی وشخصیت امام حسین (ع)          نویسنده کتاب : حسین سیدی

   ناشر:  معارف     محل نشر :قم    موضوع: سرگذشتنامه امام سوم                       معرفی کننده : محمدامین نجفی حاصل 

متن معرفی:

یک غنچه، صد زخم» جلد پنجم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

یک غنچه، صد زخم" شامل سه فصل است که در آن نویسنده به مسائلی چون شخصیت فردی امام حسین(ع)، ارتباط ایشان با خدا و همچنین شخصیت اجتماعی ایشان به زبانی بسیار ساده و روان می‌پردازد.

شماره نشست: 16            شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری آبان ماه

 عنوان کتاب: تن تن وسندبادنامه                                  نویسنده کتاب : محمد میرکیانی                 ناشر : قدیانی

محل نشر : تهران             موضوع: داستان های تخیلی               معرفی کننده :سیدعلی موسوی محمدی

متن معرفی:

کتاب تن‌تن و سندباد را می‌توان یک اثر ویژه در حوزه‌ ادبیات نوجوان به‌شمار آورد. با اینکه کتاب در سال 1370به نگارش درآمده اما داستان آن همچنان برای خواننده کودک و نوجوان امروزی بسیار گیرا، خواندنی و آموزنده است.

اولین صفحه کتاب همراه با متن یادداشت مقام معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)بر کتاب تن تن و سند باد نامه به این قرار است:«من هم همین قصه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه ی  این کتاب را به همه ی  بچه‌ها بدهم....

 سرنوشت و داستان‌های شخصیت‌های کارتونی همیشه برای کودکان و نوجوانان جذاب بوده‌اند. این بار و در قالب این کتاب، تَن‌تَن است که در ادامه‌ ماجراجویی‌هایش با همراهی دوستان همیشگی‌ خود؛ میلو، کاپیتان هادوک و پروفسور تورنسل به سفری دیگر می‌رود. آن‌ها پس از سفر به نقاط مختلف جهان و خلق داستان‌های گوناگون به عنوان جهانگرد، میهمان مردم شرق می‌شوند. اما پس از مدتی مشخص می‌شود هدف آن‌ها یافتن افسانه‌های شرق و غلبه بر آن‌ها است. تن‌تن و دوستانش به هر نقشه و وسیله‌ای می‌خواهند در این داستان جدید پیروز شوند، اما در این میان سندباد با همراهی افسانه‌های شرقی به مقابله با مهاجمان برمی‌خیزد. تن‌تن که خود را در حال شکست می‌بیند به ناچار مجبور می‌شود تا از دیگر قهرمان‌های غربی کمک بخواهد و پای افسانه‌هایی مثل سوپرمن، تارزان و کینگ‌کنگ نیز به داستان باز می‌شود. باقی داستان نیز آنقدر پر افت و خیز و جذاب است که نمی گذارد خواننده کتاب را تا انتها بر زمین بگذارد.

 


[ شنبه 96/9/4 ] [ 3:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

مسابقه خلاصه نویسی

مسابقه خلاصه نویسی

در آخرین روز از هفته کتاب مسابقه خلاصه نویسی ویژه کودکان در سطح کتابخانه برگزار گردید وبه دو نفر از برندگان جوایزی اهدا شد.


[ سه شنبه 96/8/30 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

برنامه قصه گویی

نشست قصه گویی

درطول هفته کتاب برنامه قصه گویی برای رده سنی کودک باموضوع کتاب و کتاب خوانی برگزار گردید.


[ دوشنبه 96/8/29 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

  بازدید دانش آموزان مدرسه ابتدایی فاطمیه سهرین

بازدید دانش آموزان ابتدایی 

کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی درطول هفته کتاب به همراه دبیران محترم این مدارس سرکار خانم حسنی و محمدی از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید کردند
بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه امام خمینی سهرین

بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه

کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دختران درطول هفته کتاب به همراه مربی پرورشی این مدرسه سرکار خانم اسدی از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید بعمل آوردند.


[ دوشنبه 96/8/29 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

  *تهیه روزنامه دیواری

روزنامه دیواری
همزمان با هفته کتاب روزنامه دیواری با موضوع کتاب و اهمیت کتاب خوانی توسط دانش آموزان تهیه گردید


[ شنبه 96/8/27 ] [ 6:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 106611