سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

نورسیده 15


[ چهارشنبه 95/6/31 ] [ 12:19 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

روز سه شنبه مورخ 30/6/95 اعضای فعال بخش کودک کتابخانه فرهیختگان بمناسبت عید غدیرخم به تهیه روزنامه دیواری پرداختند.

روزنامه دیواری

تهیه کنندگان مطالبی در مورد داستان واقعه غدیر/ اشعار کودکانه در مورد غدیر و همچنین احادیث مرتبط با این واقعه راباتصاویر بسیار جالب نگاشتند.


مطالب روزنامه

 


[ سه شنبه 95/6/30 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

على در عرش بالا بى نظیر است 

 على بر عالم و آدم امیراست

به عشق نام مولایم نوشتم

 چه عیدى بهتر از عید غدیر است؟

نتیجه تصویری برای عید غدیر

عید کمال دین. سالروز هنگامه اعلان وصایت و ولایت

امیر المومنین علیه السلام

بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد


 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/6/29 ] [ 9:16 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

پنجمین نشست کتاب خوان کتابخانه فرهیختگان مورخ 21/6/95 راس ساعت 16 باحضور اعضای فعال برگزار گردید.

پنجمین نشست کتابخوان

خلاصه کتاب: جاذبه و دافعه علی (ع)

معرفی کننده: رباب نجفی

ناشر: صدرا

سال نشر: 1390

موضوع: علی بن ابی طالب(ع) امام اول

متن معرفی: کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) در زمان حیات استاد مطهری منتشرشده کتاب مجموعه ای است از چهار سخنرانی که سال 1388 در حسینیه ارشاد ایراد شده و شامل پیشگفتار/مقدمه ودو بخش میباشد در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع بطور عموم و جاذبه و دافعه انسانها به طور خصوص بحث شده در بخش اول جاذبه علی (ع و فلسفه و فایده آن موضوع بحث قرار گرفته در بخش دوم دافعه نیرومند حضرت علی که چگونه عناصری را به سختی طرد میکند تشریح شده این کتاب در مجموعه ردیف کتابهای سیره شناسی قابل طبقه بندی است و از نظر نوع موضوع و قوت تحلیل از شاهکاریهای استاد مرتضی مطهری محسوب میشود.

خلاصه کتاب: خفتگان بیدار:سرگذشت اصحاب کهف

معرفی کننده: رقیه نجفی

ناشر: جامعه نو

سال نشر: 1391

موضوع: قصه های قرآنی- اصحاب کهف

متن معرفی.. کتاب خفتگان بیدار سرگذشت اصحاب کهف و اندیشه های بلند و رسوخ اعتقاداتشان و همچنین از طرفی دیگر قبایح جاهلانه و دون نگری های اهل زمانشان بطور وضوح تشریح شده است کتاب خفتگان بیدار داستان اصحاب کهف بر اساس قرآن است که بعنوان کتاب برگزیده قصه های قرآنی انتخاب شده است. خلاصه داستان از این قرار است که چندنفراز اهالی ((فیلاد لفیا)) بهمراه دوستانش تصمیم میگیرند که یکی دو روز بروند در غار بمانند وقتی وارد غار میشوند به امر خداوند چند سالی به خواب میروند وبعد از بیدار شدن از خواب فکر میکنند که تنها یک روز به خواب رفتند وموقع خرید نان سکه هایی را که به نانوایی میدهند و حرفهای خرافاتی که از طرف مردمان آن زمان مواجه میشوند و موقعی که اهالی از این سکه ها به بزرگ آن شهر میگویند که این عتیقه ها رو از کجا آورده اند او متوجه میشود که اینها بدون اینکه خودشان خبر داشته باشند به امر خداوند چند سال بخواب رفتند.

خلاصه کتاب: عباس دست طلا

معرفی کننده: فاطمه محمدی

ناشر: فاتحان

سال نشر: 1391

موضوع: داستانهای دفاع مقدس

متن معرفی .. ماجرای کتاب از زمانی کمتر از دو ماه از آغاز جنگ عراق علیه ایران آغار میشود.حاج عباسعلی باقری تنها پسر خانواده باقری بود وبخاطر ادامه ندادن تحصیلات به پیش استادی برای آموزش مکانیکی رفت و بعد یادگیری مکانیکی مغازه صد متری میخره و مشغول کار میشود و باآغاز جنگ مغازه را رها میکند وبهمراه چند نفر از دوستانش اعزام به جبهه میشوندو در منطقه ای که اعزام شده بودند به تعمیر خودروهای خسارت دیده از جنگ می پردازند.در این کتاب مردانگی حاج عباس و سخت کوشی ایشان به وضوح بیان شده است.

این کتاب به نوعی انگیزه مردم برای حضور در جبهه ها و چرایی شرکت نکردن بعضی از افراد را در دفاع مقدس بیان می کند بخش دیگری از کتاب به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و فعالیتهای او تا پایان جنگ و مهارت او در تعمیر خودروها باعث می شود تا به اولقب عباس دست طلا بدهند.

 


[ چهارشنبه 95/6/24 ] [ 10:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

Image result for ?تبریک عید قربان?‎


[ یکشنبه 95/6/21 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 106487