سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

کتابخانه عمومی فرهیختگان سهرین با همکاری مدرسه ابتدایی پسرانه سهرین نشست کتاب خوان مدرسه ای برگزار کرد.دراین نشست 4 عنوان کتاب توسط دانش آموزان معرفی گردید .

نشست کتابخوان مدرسه ای دیماه

شماره نشست: 10      شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دیماه

عنوان کتاب:  مجموعه حیوانات درقرآن/ شتر موقرمز           نویسنده کتاب:  علی باباجانی         ناشر : براق

 محل نشر: قم                        موضوع داستان های مذهبی/صالح پیامبر       معرفی کننده : ماهان نجفی زارعی

معرفی کوتاه:  

قرآن کریم سرشار از قصه های پند آموز و زیباست. بعضی از قصه ها درباره ی حیوانات است. این کتاب داستان شتر متفاوتی است که در زمان حضرت صالح (ع) زندگی می کرد..... این مجموعه شامل تعدادی از همین قصه ها با نثری روان و تصاویری زیباست که برای گروه سنی کودک در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این مجموعه عبرت گرفتن و آشنا شدن با داستان های تاریخی و سرگذشت اقوام و گذشتگان، صرفنظر از محلّ زندگی و اختلاف زبان آنهاست .

 شماره نشست: 10       شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دیماه

عنوان کتاب : محیط زیست برای کودکان           نویسنده کتاب: گروه نویسندگان          ناشر: فنی ایران

 محل نشر: تهران                                    موضوع: محیط زیست                  معرفی کننده: محمدمتین بیگدلی تبار

معرفی کوتاه :

 

در کتاب محیط زیست برای کودکان با استفاده از سرگرمی و رنگ آمیزی با مطالب محیط زیست یعنی هوا،آب،گیاهان و حیوانات، ما برای حفظ محیط زیست چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟چه چیزی باعث آلودگی محیط زیست می شود؟آلودگی چه زیان هایی داردو.... آشنا می شویم و می آموزیم چگونه به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

  شماره نشست: 10        شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دیماه

عنوان کتاب :فرهنگ تصویری قرآن                   نویسنده کتاب: ناصر نادری           ناشر: پیدایش

 محل نشر : تهران                                       موضوع: قرآن                      معرفی کننده: ابوالفضل نجفی            

معرفی کوتاه :

مجموعه «فرهنگ تصویری قرآن» نوشته ناصر نادری که برای گروه سنی کودکان نوشته شده، دربردارنده آیاتی منتخب از قرآن کریم در موضوع طبیعت است. ترجمه‌های فارسی و انگلیسی این آیات نیز همراه با متن اصلی به مخاطبان ارائه شده‌اند.

" قرآن کریم، مهم‌ترین کتاب مسلمانان است. این کتاب آسمانی و مقدس، راهنمای فکر و عمل آنهاست و همچون چراغی، مسیر زندگی‌شان را روشن می‌کند. در بسیاری از آیه‌های قرآن، از حیوانات، میوه‌ها، اشیاء، پدیده‌های طبیعی (کوه، آسمان، باران، دریا و...) و... یاد شده است؛ موضوعاتی که کودکان و نوجوانان، آنها را می‌شناسند و بیشترشان را از نزدیک می‌بینند. «فرهنگ تصویری قرآن» سعی می‌کند این موضوعات را به دلیل استفاده‌ی آسان و خوشایند مخاطب، به ترتیت حروف الفبای فارسی و با تصاویر ارائه دهد. همچنین مخاطب را با بخشی از آیه‌های قرآن که ترجمه‌ی روان فارسی دارند، آشنا می‌کند و پنجره‌ی مفاهیم قرآن را به روی ذهن کنجکاو و خلاق وی می‌گشاید.

 شماره نشست: 10         شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دیماه

عنوان کتاب : قدرت خدا پیداست           نویسنده کتاب: مهدی وحیدی صدر                 ناشر: جمال

 محل نشر: قم                      موضوع: خداشناسی/امام صادق (ع)/شعر کودک                 معرفی کننده: سیدرضاموسوی

 معرفی کوتاه:

یکی از بهترین راه‌های آشنا کردن کودکان با خدا، توجه دادن آنان به شگفتی‌های آفرینش می‌باشد. در این مجموعه با استفاده از کتاب توحید مفضل که حدیثی منسوب به امام صادق(ع)‌است و با استفاده از شعر و نقاشی کتابی تربیتی،‌اعتقادی و ادبی برای کودکان تهیه شده است. این مجموعه شامل 8 جلد است که این کتاب جلد چهارم از این مجموعه می‌باشد.

مطالب این کتاب به شرح ذیل است:

قدرت خدا یداست /خُفّاش/ میمون/ سگ/ روباه و درندگان

 

 


[ چهارشنبه 97/10/26 ] [ 11:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

کتابخانه عمومی فرهیختگان سهرین با حضور اعضاء کودک کتابخانه برنامه آموزشی ساخت اوریگامی برگزار کرد.

آموزش ساخت اوریگامی

در این برنامه ابتدا مسول کتابخانه کتاب اوریگامی جادوی کاغذ نوشته ی یوکیکو کورو ساوا را برای شرکت کنندگان در این برنلمه معرفی کرد.درکتاب معرفی شده نحوه ساخت شکل های زیبا و ابتکاری گام به گام توضیح داده شده است کودکان با آموزش و راهنمایی مسول کتابخانه با استفاده از ابزارهای کم هزینه ای همچون کاغذ رنگی ، چسب و قیچی با هدف پرورش مهارتهای کاردستی به ساخت کاردستی های زیبا همچون عروسک/دلقک/پرنده / خانه/ درخت و... پرداختند.

ساخت اوریگامی کاغذی


[ سه شنبه 97/10/18 ] [ 6:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

برگزاری نشست جمع خوانی کتاب قصه ی شیرین نماز کتابخانه عمومی فرهیختگان سهرین 

نشست جمع خوانی قصه ی شیرین نماز

کتاب قصه ی شیرین نماز نوشته ی ناصر نادری باحضوراعضای کودک کتابخانه فرهیختگان جمع خوانی شد هدف از این نشست آموزش شیرین و ساده ی نماز به کودکان بود در این کتاب سعی شده احکام واجب نماز به کودکان آموزش داده شود.


[ یکشنبه 97/10/16 ] [ 6:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

نشست قصه گویی

نشست قصه گویی

نشست قصه گویی با حضور خردسالان کتابخانه فرهیختگان برگزار گردید دراین برنامه قصه گویی توسط یکی از اعضای فعال بخش کودک کتابخانه از کتاب 365 قصه برای شبهای سال داستان سبدی برای آقا گرگه قصه گویی شد.


[ شنبه 97/10/8 ] [ 8:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 106702