سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

جند عنوان از نشریات بخش کودک مورخ 07/06/1396 راس ساعت 15 توسط اعضا کودک جمع خوانی شد.

جمع خوانی نشریات


[ چهارشنبه 96/6/8 ] [ 2:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

4 کتاب ویژه طرح کتاب‌خوان ماه شهریور معرفی شد

کتاب خوان ماه

چهار کتاب «پوتین‌های مریم» خاطرات مریم امجدی، «آسمان چهارم» رمانی درباره غدیر خم، رمان نوجوان «لالایی برای دختر مرده» و «تاریخ مستطاب آمریکا» در قالب طرح کتاب‌خوان ماه شهریور 1396 برای استفاده تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب‌ «پوتین‌های مریم» خاطرات مریم امجدی نوشته فریبا طالش‌پور، «آسمان چهارم» رمانی درباره غدیر خم نوشته فریبا کلهر، رمان نوجوان «لالایی برای دختر مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی برای طرح کتاب‌خوان ویژه شهریور 1396 از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شدند.

پوتین‌های مریم

خاطرات مریم امجدی

مصاحبه و تدوین: فریبا طالش‌پور

انتشارات سوره مهر / 109 صفحه

ین کتاب خاطرات زنی به نام مریم امجدی است که پس از انقلاب ضمن تحصیل در دبیرستان به عضویت حزب جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی و بسیج مستضعفان خرمشهر درآمد و دوره‌های امدادگری و فنون نظامی را آموزش دید. وی که در ایام جنگ، وظیفه امدادرسانی به مجروحان جنگی را در خرمشهر بر عهده داشت. خانواده مریم امجدی حضور فعالی در جبهه‌ها داشتند و در خاطرات او روایت حضور برادرش و نحوه شهادت پدرش در جبهه را نیز می‌خوانیم.
 
کتاب «آسمان چهارم (رمانی درباره غدیر خم)» نویسنده: فریبا کلهر، انتشارات قدیانی، 150 صفحه


 
این داستان تلفیقی از تخیل و واقعیت است که گونه‌ای از داستان‌های تاریخی را برای مخاطب نوجوان می‌آفریند. رویداد بزرگ غدیرخم در این داستان به زیبایی تصویر می‌شود. این رمان داستان اسبی است که ماهیت زمینی ندارد و جایگاهش آسمان است. او بر روی زمین به دنبال دلیل و راهنمای آسمانی شدن می‌گردد تا بتواند به‌واسطه‌ آن، کم‌کاری در پرستش و سقوطش به این عالم را جبران کند.
 
کتاب «لالایی برای دختر مرده» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات افق، 115 صفحه

 

 
«لالایی برای دختر مرده» عنوان رمانی تاریخی است که به شیوه‌ای تازه و از زبان چند راوی نقل می‌شود. رنج و سختی دختران در طول تاریخ، از فروش دختران قوچان گرفته تا شکنجه و روزگار سخت دختران امروز در بعضی از خانواده‌ها و نادیده گرفتن حقوق و قربانی شدن آن‌ها، در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. این داستان می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود نوجوانان به دنیای آثار داستانی بزرگسال باشد.
 
رمان «لالایی برای دختر مرده» افتخارات بسیاری در دنیای ادبیات کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به لوح زرّین و دیپلم افتخار جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اثر ویژه شورای کتاب کودک و رمان برگزیده جایزه شهید غنی‌پور اشاره کرد. این رمان در سال 2008 در فهرست کتاب‌های خواندنی کتابخانه مونیخ (کلاغ سفید) قرار گرفت.
 
کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» نویسنده: دکتر محمدصادق کوشکی ، کاریکاتوریست: مازیار بیژنی، انتشارات خیزش‌نو، 227 صفحه


 
این کتاب داستان مصوری است که به زبان طنز و در سه فصل موضوع‌هایی نظیر تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را با نگاه تاریخی روایت می‌کند. در تولید محتوای این اثر سعی شده تمامی اصول پژوهشی رعایت شود.
 
طرح کتاب‌خوان ماه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید و همچنین ارتقاء فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور اجرا می‌شود.

در این طرح، هر ماه 4 عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشرشده، در موضوع‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و ...) انتخاب و در قالب‌های مختلفی مانند پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ معرفی می‌شود.


[ دوشنبه 96/6/6 ] [ 12:56 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 107230