سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 
از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد اعلام شد؛
معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» شهریور 1395


معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «امیر گل‌ها»، «جانستان کابلستان»، «دشت‌بان» و «فصل پنجم: سکوت» را در قالب ششمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور 95 معرفی کرد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «امیرگل‌ها» نوشته حسین سیدی، «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان، و « فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی در قالب ششمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.

 


[ سه شنبه 95/6/2 ] [ 2:47 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

خلاصه کتاب: قطره و دریا:تختی

معرفی کننده: محمدمهدی نجفی

ناشر: مدرسه برهان

سال نشر: 1391

موضوع: سرگذشتنامه/تختی

متن معرفی: در ابتدای این کتاب داستان کوتاهی با عنوان ابرهای قرمز رنگ داستانی از زندگی پهلوان تختی نوشته شده وقسمت پایانی کتاب سرگذشتنامه و شرح حالتختی و همچنین قهرمانیهای جهان پهلوان تختی نوشته شده است که کودکان با خواندن این مجموعه کتابهای قطره و دریا با سرگذشت انسانهای بزرگ در تاریخ جهان اسلام وتاریخ معاصر آشنا میشوند.

 

خلاصه کتاب: رفتم بالا انار بود

معرفی کننده:  امیرعلی نجفی پاک

ناشر: شهرقلم

سال نشر: 1393

موضوع: شعر کودکانه

متن معرفی: کتاب رفتم بالا انار بود از مجموعه کتابهای رفتم بالا اومدم پایین نوشته ناصر کشاورز که دو مجموعه دیگر باعنوانهای رفتم بالا مورچه بود و رفتم بالا سیب بود منتشر شده محتوی این مجموعه کتابهای ناصر کشاورزشعرهای کودکانه سرشار از بازیگوشی کودکانه است که اشعار این کتاب با تصاویری دلنشین گردآوری شده که کودکان با خواندن این کتاب هم لذت می برند و هم چنین ذهن کودکان با دنیاهای تازه باز میشود.

خلاصه کتاب: قصه هایی برای ده ساله ها

معرفی کننده: زینب نجفی پاک

ناشر: قدیانی

سال نشر: 1393

موضوع:داستانهای کوتاه

متن معرفی:کتاب قصه هایی برای ده ساله ها حاوی 8 قصه باعنوانهای مثل اشباح تالار هوهو مارتا اشتباه میکند و ... که در این نشست داستان کوتاه راز مادربزرگ توضیح داده شد که مجموع این قصه ها حاوی داستانهای تخیلی میباشدکه هر قصه حال و هوای خاصی دارد و این تنوع باعث میشود که این مجموعه بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد.

خلاصه کتاب : می خواست زیبا شود

معرفی کننده: فاطمه نجفی

ناشر: هنرآبی

سال نشر: 1392

موضوع: داستانهای اجتماعی

متن معرفی: کتاب می خواست زیبا شود از مجموعه کتابهای زرافه آبی جهت آموزش مهارتهای زندگی روابط صحیح بین فردی و مسولیتهای اجتماعی محسوب میشود که دراین کتاب سعی شده احترام به خود و دیگران در کنار آموزش اعداد یک تا پنج آموزش داده شود که متن کتاب به دو صورت فارسی و انگلیسی گردآوری شده است.

خلاصه کتاب: هم روزنامه هم کلوچه

معرفی کننده: زهرا نجفی

ناشر: امیر کبیر

سال نشر: 1392

موضوع: شعر کودکان

متن معرفی: کتاب هم روزنامه هم کلوچه سروده مریم هاشم پور حاوی 15 شعر کودکانه که این اشعار با بیانی دلنشین و تصاویری جذاب نوشته شده است.

 

 

 

 


[ دوشنبه 95/6/1 ] [ 9:8 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 106949