سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

* معرفی متنی کتاب "پایی که جا ماند"

معرفی کتاب

«پایی که جا ماند»، یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور، اسیر زندان‌های مخفی عراق است که انتشارات سوره مهر در پانزده فصل، منتشر کرده است. سید ناصر حسینی‌پور این کتاب را به گروهبان عراقی، ولید فرحان، سرنگهبان اردوگاه 16 تکریت که در زمان اسارت، او را بسیار شکنجه و آزار داده، تقدیم کرده است.

گفتنی است؛ سید ناصر، چهارده‌ساله است که به جبهه می‌رود و شانزده‌ساله است که در آخرین روزهای جنگ، در جزیره مجنون به اسارت عراقی‌ها درمی‌آید؛ درحالی‌که دیده‌بان است و در واحد اطلاعات فعالیت می‌کند. وقتی اسیر می‌شود یک پایش تقریباً قطع شده و به رگ و پوستی بند بوده است. بااین‌حال تصمیم می‌گیرد در دورة بعد از اسارت باز هم دیده‌بان اتفاقات و حوادث باشد؛ اما این بار بدون دوربین و دکل. او دیده‌ها و شنیده‌هایش را در کاغذهای کوچکی که از حاشیه روزنامه‌ها و کتاب‌های ارسالی سازمان مجاهدین خلق جمع‌آوری کرده است، با رمز می‌نویسد و در لولة عصایش جاسازی می‌کند.


[ شنبه 99/3/10 ] [ 11:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 107272