سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

بسمه تعالی

نشست کتاب خوان کتابخانه ای

 

 


شماره نشست: 13              شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری تیر ماه

 عنوان کتاب :  دختری با روسری آبی         نویسنده کتاب : فریبا طالش پور           ناشر: فاتحان

 محل نشر : تهران             موضوع: خاطرات معلم شهیده نسرین افضل       معرفی کننده : مریم بیگدلی

متن کتاب معرفی شده   :کتاب «دختری با روسری آبی» شامل خاطرات شهیده نسرین افضل است که به کوشش فریبا طالش‌پور و از سوی نشر فاتحان منتشر شده است.

این کتاب در 11 فصل تدوین شده و در آن نیره تاشک دوست هم مدرسه‌ای شهیده افضل، فرزانه پوست فروش دوست دوره جهاد وی، فاطمه فخارزاده دوست دوران جبهه، زهره هاشمی‌نور دوست شهیده افضل و عبدالله حاج مطلبی همسر شهیده افضل به روایت خاطراتی از وی پرداخته‌اند 

     کتاب «دختری با روسری آبی» کتابی بسیار جالب و خواندنی که هم نوع و نیاز فرهنگی را برای دختران جامعه الگوست و هم همسرداری را به بانوان یاد می دهد. این کتاب شامل خاطرات دوستان هم مدرسه ای تا دوستان بعد از انقلاب در جهاد و مهاباد است. فصل هایی از این کتاب به سخنان همسر شهید مربوط است که از نحوه ی آشنایی شروع شده تا نحوه شهادت شهیده افضل است.و در آخر کتاب عکس هایی از شهیده نسرین افضل در مقاطع مختلف می باشد.

شماره نشست: 13             شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری تیر ماه

عنوان کتاب : مسیح کردستان          نویسنده کتاب : نصرت الله محمودزاده              ناشر :ملک اعظم   

 محل نشر : مشهد                     موضوع: زندگینامه سرلشکرپاسدارشهید محمدبروجردی        معرفی کننده:  مریم قدیملو

متن کتاب معرفی شده: "کتابمسیح کردستان" زندگینامه داستانی شهید محمد بروجردی است که به قلم نصرت‌الله محمودزاده نوشته شده است. کتاب به زندگی و فداکاری‌های شهید در دو برهه پیش و پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

شهید بروجردی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و فرماندهان دلاور و خوش‌فکر سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی بود که موفق شد با حُسن خُلق، هوشمندی و خلاقیت‌های ذاتی خود، خطر قطعی تسلط دشمن بر کردستان و سقوط این خطه شریف از سرزمین سربلندمان را دور کند. این شهید بزرگوار را به سبب رشادت‌هایی که در نجات کردستان از هجوم دشمنان ایفا کرد، مسیح کردستان نامیدند.

سرداران شهیدی چون صیاد شیرازی، متوسلیان، همت، ناصر کاظمی و کاوه برخی از چهره‌های شاخصی هستند که در کتاب «مسیح کردستان» از ایشان یاد شده است. این کتاب خاطرات ارزشمندی از شخصیت‌های برجسته دیگری مانند آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله طالقانی و حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه را نیز نقل می‌کند.


[ سه شنبه 96/5/3 ] [ 11:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 106701