سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

Image result for معرفی کتاب شاه رفت

عنوان کتاب: شاه رفت

نویسنده:حمیدرضا شاه آبادی

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

کتاب شاه رفت گزارش مشروح واقعه 26 دی 1357وخروج شاه ازکشور است

26دیماه یادآور روزی است که سرنوشت مردم ایران را تغییر داد . در این روز بود که شاه به اتفاق خانواده و درباریان وابسته به او از ایران فرار کردند و انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. کتاب "شاه رفت" اثر حمیدرضا شاه آبادی که برای گروه سنی "د" نوشته شده با بیانی شیوا به بیان این واقعه تاریخی در قالب داستانی زیبا می پردازد. علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور این کتاب را امانت گرفته و با مطالعه آن در حال و هوای انقلابی آن روزهای ایران عزیز قرار بگیرند.

بخشی از کتاب:

ظهریک روززمستانی خیابانهاخلوت وبیشترمغازه ها بسته است ورفت وآمدکمی به چشم می خورد.از انتهای یک خیابان شلوغ صدایی دور و بریده ی یک خودرو به گوش می رسد صدای بوق نگاه تک تک عابرانی راکه در خیابان می گذرند به سوی خود می کشد.خودرو نزدیک و نزدیکتر می شود مردی تا کمراز شیشه ی آن بیرون می آید دستهایش را به دوطرف باز می کند وفریاد می کشد شاه رفت...

 

 


[ شنبه 99/11/18 ] [ 8:49 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «ققنوس فاتح» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راه اندازی نهضت کتابخوانی در حوزه ایثار و شهادت به همت اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می‌شود.
زمان ثبت نام و شرکت در این مسابقه از 12 بهمن آغاز شده و تا 12 اسفند ماه، ادامه خواهد داشت. در نهایت به 42 نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است. مسابقه به صورت آنلاین از طریق سامانه مسابقات کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir  برگزار می شود.
گفتنی است، کتاب «ققنوس فاتح» نوشته گلعلی بابایی، توسط انتشارات شاهد، 304 صفحه بوده و حاوی بیست روایت شفاهی از سرگذشت سراسر ایثار و پیکار دانشجوی شهید محسن وزوایی است. این کتاب بر اساس ده‌ها برگ خاطرات موجود در آرشیوهای ثبت شده از وقایع دوران دفاع مقدس و صدها دقیقه نوار مذاکرات نظامی و مکالمات بی‌سیم و مستندات باقی‌مانده در دست نزدیکان شهید وزوایی، نوشته شده است. پایان کتاب، زندگی‌نامه، وصیّت‌نامه و عکس‌هایی از سردار شهید محسن وزوایی، معاون عملیات لشکر 27 محمدرسول الله (ص) از دوران حضور در جبهه‌های دفاع مقدس وجود دارد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه نسخه PDF کتاب از طریق تارنمای نوید شاهد به آدرسhttp://zanjan.navideshahed.com اقدام کنند.


[ چهارشنبه 99/11/15 ] [ 11:37 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 51
کل بازدیدها: 106906