سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه فرهیختگان
 

نشست کتاب خوان کتابخانه ای دیماه

نشست کتاب خوان کتابخانه ای دیماه

شماره نشست: 19            شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دی ماه

 عنوان کتاب: کله پوک و عاقل                     نویسنده کتاب : عبدالرحمان دیه جی               ناشر : افق

محل نشر : تهران             موضوع: افسانه های عامه و قصه های ترکمنی          معرفی کننده : سیده مریم موسوی محمدی

معرفی کوتاه:کتاب کله پوک و عاقل که برای رده سنی ب و ج گردآوری شده است شامل 20 افسانه ترکمنی میباشد که به زبان فارسی ترجمه شده است از جمله عناوین این 20 افسانه یک وجبی و سگش / کله پوک و عاقل / قصر دیوها / اسب دریایی / موش حریص / مار چهل سر و افسانه های دیگرمیباشد.

شماره نشست : 19          شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دی ماه

 عنوان کتاب :مرد زنجیر و زندان:حضرت امام موسی کاظم(ع)        نویسنده کتاب : مهدی مراد حاصل     ناشر: منادی تربیت

   محل نشر: تهران                   موضوع: سرگذشتنامه امام هفتم                 معرفی کننده: مهدیس بیگدلی 

معرفی کوتاه:نهمین کتاب از مجموعه "گذری بر زندگی چهارده معصوم (ع) "به زندگی‌نامه امام موسی کاظم (ع) اختصاص دارد .کتاب با اشاره‌ای به چگونگی ولادت و دوران کودکی و نوجوانی امام (ع) آغاز می‌شود، آن گاه از رویدادهای مهم آن زمان و اقدامات امام (ع) از جمله ماجرای اسماعیل و کتاب "مسائل "سخن می‌رود، سپس ویژگی‌های اخلاقی و روحیه علمی و مبارزاتی امام موسی کاظم (ع) بازگو می‌شود .دوران امامت، دستگیری و اسارت، آزادی، فاجعه "فخ"، دوران هارون الرشید، زندانی شدن مجدد، عبادت در زندان و سرانجام شهادت آن بزرگوار، از دیگر مطالب کتاب است .

شماره نشست : 19           شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری :دی ماه

 عنوان کتاب : هدیه ی مهربانی                               نویسنده کتاب : معصومه ذباح               ناشر: نسل نواندیش

   محل نشر: تهران                                               موضوع:داستان/آفرینش                 معرفی کننده : معصومه نجفی

معرفی کوتاه:یکی‌ بود، یکی‌ نبود. هیچ‌کس نبود جز خدا که همه‌جا بود. یک آسمان سیاه بود. خدا به آسمان، ستاره‌ها، ماه، خورشید و زمین را بخشید. سپس باران را برای زمین فرستاد و گل‌ها، درختان و حیوانات را پدید آورد. خدای مهربان بعد از آن، یک زن خوش‌زبان و یک مرد مهربان آفرید. آنها خدا را شکر کردند و با نعمت‌های زمین زندگی‌شان را آغاز کردند. یک روز قشنگ خدا به آن دو یک هدیة زیبا داد. آن هدیة آسمانی یک نوزاد بود. از آن روز تا به امروز ماه و خورشید، زمین و دریا و درخت، پرنده‌ها و چرنده‌ها، زن و مرد مهربان و بچة شیرین‌زبان زندگی می‌کنند و خدای مهربان همه‌جا مواظب آنها است. داستان حاضر با موضوع آفرینش برای کودکان گروه سنی «ب» تهیه شده است.

 

 


[ چهارشنبه 96/10/13 ] [ 11:0 صبح ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

نشست کتاب خوان مدرسه ای دیماه

نشست کتاب خوان مدرسه ای دیماه

شماره نشست: 20          شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دی ماه

 عنوان کتاب: حریم ریحانه                               نویسنده کتاب : نعیمه اسلاملو                         ناشر : تلاوت آرامش

محل نشر :کرج                                                   موضوع: حجاب اسلامی                    معرفی کننده : شیوا نجفی 

متن معرفی: در این کتاب نویسنده با استناد به آیات قرآن و روایات، مستدل، منطقی، عقلانی، علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان، به تبیین موضوع پوشش و عفاف پرداخته شده است. روی جلد کتاب آمده است: «اولین دائرة المعارف و اطلس پوشش و عفاف در کشور؛ با نگاهی به محتوای کتاب مشخص می‌شود که این ادعای مؤلفان تقریباً ادعایی برحق است.» کتاب به مقوله حجاب و عفاف نگاهی جامع دارد. یعنی هم از منظر درون دینی و هم از منظر برون دینی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
این اثر مصور و تمام رنگی است و در عین برخورداری از حجم نسبتا کم (130 صفحه) از جامعیت بالایی برخوردار است. بدون زیاده‌گویی‌های اضافی، در عین رعایت اختصار از کمال اتقان در ارائه مباحث را داراست. در این کتاب سعی شده از تمامی زوایای ممکن به موضوع پوشش و عفاف نگاه شود.

شماره نشست : 20         شهرستان : زنجان             کتابخانه : فرهیختگان سهرین           ماه برگزاری دی ماه

 عنوان کتاب :احکام مصور پوشش بانوان                نویسنده کتاب : کانون نشر احکام            ناشر: اطلس تاریخ شیعه

   محل نشر: قم                                                  موضوع: حجاب اسلامی                 معرفی کننده: نرگس بیگدلی

 متن معرفی:کتاب احکام پوشش بانوان، متنی با عکس های رنگی و گویا است که احکام عملی را به صورت مصور و جذاب به خوانندگان خود ارائه می دهد. این کتاب گامی است در راه تحول در آموزش دین با هدف آسان سازی یادگیری و عمل به احکام که به شیوه ای نو همراه با تصاویر مناسب و با زبانی شیوا و روان به بیان احکام مورد نیاز بانوان در موضوع پوشش پرداخته است که می تواند در ارائه الگویی مناسب از حجاب بانوان مسلمان مفید باشد.

"تعریف پوشش و حجاب»، «پوشش در قرآن کریم»، «پوشش از نگاه معصومان علیهم السلام»، «اهمیت و جایگاه پوشش در اسلام» و «آثار و فواید پوشش بانوان» مطالب مقدمه این کتاب را تشکیل می دهد.

"پوشش در برابر پسر نابالغ»، «پوشش در کشور غیر مسلمان»، «پوشش در مقابل محارم»، «پوشش در برابر زن»، «محدوده پوشش در نماز» و «پوشش نامناسب در نماز» در بخش حکم پوشش آمده است.

در بخش زمان پوشش مواردی مانند: «ظهور نشانه های بلوغ»، «آرایش دختران»، «حضور نامحرم»، «عدم تشخیص محرم از نامحرم»، «پوشش در برابر عقب مانده ذهنی»، «پوشش در برابر پزشک» و «پوشش در برابر خواستگار» را می خوانید.

مواردی مانند: «پوشش در غیر نماز»، «محدوده پوشش»، «نماز با چادر نازک»، «وضوی خانم ها در حضور نامحرم»، «جوراب نازک»، «حکم آرایش هنگام نماز»، «خال کوبی و تاتو»، «تعریف و حکم پوشیدن لباس مهیج»، «چادرهای براق»، «چادر ملی و قجری»، «عطر زدن خانمها هنگام خروج از منزل»، «لباس مشترک»، «لباس غصبی»، «پوشش در کشور غیر مسلمان»، «رعایت عفت نزد فرزندان»، «تزریقات»، «تقاضای شوهر به ترک پوشش»، «عکس گرفتن بدون پوشش»، «پوشش در عروسی» و «پوشش در مهمانی» در اقسام پوشش آمده است.

و در بخش پوشش نماز هم برخی از مطالب مانند: «شرایط لباس نمازگزار»، «لباس طلا بافت و ابریشمین»، «شک در بودن موی حرام گوشت»، «پرندگان حلال گوشت و حرام گوشت»، «پوشش در حال رکوع»، «پوشش زینت و آرایش»، «حکم آرایش در هنگام نماز»، «صورت آرایش شده در نماز»، «پوشش موهای مصنوعی در نماز»، «نماز با بلوز و شلوار»، «نماز با چادر نازک»، «کنار رفتن پوشش در نماز» و «آگاهی از بیرون بودن موها بعد از نماز» را می خوانید.

 


[ یکشنبه 96/10/10 ] [ 4:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]

طی بازدیدی دانش آموزان مقطع راهنمایی پسرانه سهرین به همراه دبیرمحترم این مدرسه جناب آقای احمدی با بخشهای مختلف کتابخانه آشناشدند.

بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه


[ دوشنبه 96/10/4 ] [ 12:0 عصر ] [ شهلا بیگدلی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه: 1-یک قطعه عکس4*3 2-تکمیل فرم عضویت 3-کپی شناسنامه یا کارت ملی 4-پرداخت هزینه عضویت سالانه ***عضویت خانوادگی شامل تخفیف نیم بها می باشد موارد مشمول تخفیف صد در صد حق عضویت رایگان: 1- جانبازان،ایثارگران ،همسر و فرزندان شهدا،اعضای فعال بسیج (با ارائه کارت معتبر) 2- بازنشستگان دولت 3- کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور 4- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام( ره) و بهزیستی 5- خردسالان (گروه سنی پیش دبستانی) آدرس:بخش قره پشتلو-جاده قدیم اردبیل-روستای سهرین-خیابان محمد رسول الله-طبقه پایین مسجد باب الحوائج* تلفن32243725
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 51
کل بازدیدها: 106857